Místo zasvěcené nejen severským končinám aneb Manev blir mett før øynene :)
PĚKNĚ VÁS VÍTÁM VE SVÉM KRÁLOVSTVÍ ;D POHODLNĚ SE USAĎTE A ZKOUMEJTE JAK JE LIBO...ČÍM DÉLE, TÍM LÉPE :))) ZDRAVÍ KIMBBU

Únor 2009

OPETH

13. února 2009 v 18:45 | Kimbbu |  Švédsko

OPETH - GENIÁLNÍ TO HUDBA :-))

Švédskou kapelu OPETH založil v roce 1990 zpěvák a kytarista Mikael Akerfeldt. Na zajímavosti přidává slučování takových stylů jako je progresivní rock, folková hudba a v neposlední řadě heavy metal.

S albem ORCHID (Orchidej), které vyšlo v roce 1995, se představili rovněž na poli death metalové hudby, přesněji Akerfeldtův death metalový vokál, který obohacovaly kytarové variace Petera Lindgrena - středně rychlé předehry, akustické melodie, dlouhé a "zmučené" skladby - které však nebyly výrazněji spojovány s heavy metalem, přestože tomu nasvědčovaly.

Mistrovský kousek MORNINGRISE (Ranní vzestup) z roku 1996 jejich styl jedině vybrousil, zvláště pak velkolepá "Black Rose Immortal" (Věč černá růže).

MY ARMS YOUR HEARSE ( paže - tvé máry), které vyšlo v roce 1998, obsahuje nový rytmický útvar - pasáže bubeníka Martina Lopeze a basisty Martina Mendeze, které dodaly celkovému zvuku agresivní a tradičnější podtext. Na albu se objevily jedny z nejbrutálnějších skladeb vůbec - například "April Ethereal" (Éterický duben) nebo "Demon of the Fall" (Démon pádu).

Po roce je následuje album STILL LIFE (Klidný život), které se zdá se trochu uklidnilo a posluchači dopřá novou dávku rafinovaných uspořádání a živosti, konkrétně jedenáctiminutová "The Moor" (Bažina), atmosférická "Moonlapse Vertigo" (Měčně plynoucí závrať) nebo majestátní "Face of Melinda"(Melindina tvář).

V roce 2001 vydali album BLACKWATER PARK (Park malárie), které čí mimořádné skladby "Blackwater Park", "Bleak" (Ponurý) nebo "The Drapery Falls" (Závěs padá) a rovněž přilákalo širší okruh posluchačů.

Album DELIVERANCE (Vysvobození) z roku 2002 shrnuje celé jejich umě a techniku. "Wreath" (Věnec) - majestátní jedenáctiminutová gotická fantazie, která postupuje z bolestivého doom metalu k rychlému hard rocku až málem ke grindcoru; "By the Pain I See In Others" (Bolestí, kterou vidím v ostatních) - násilné teatrální desetiminutové melodrama s velebným kytarovým sólem a zoufalým refrénem, který balancuje mezi výbuchy šílenství; "Deliverance" - třináctiminutový husarský kousek plný odlišných, avšak lehce plynoucích dramatických forem, které směřují k tragickému vrcholu, zároveň roste stupeň muzikální a emocionální spletitosti; naproti tomu tu vystupuje nejistá melodická desetiminutová balada "A Fair Judgement"(Spravedlivý soud), která představuje romantické vyvrcholení celého alba. "Master´s Apprentice" (Mistrův učeň) nabízí tradičnější death metalovou noč můru, která mě ve druhé půlce hned dvakrát svou osobnost.

GHOST REVERIES (Přízrač sně), které vyšlo v roce 2005, posílilo pozici kláves, avšak nezměnilo svou orientaci tak moc jak se ze začátku zdálo. Vysoce romantická skladba "Ghost of Perdition" (Duch zkázy) obsahuje jednoduše ten samý vzorec, který Opeth začali vyvíjet již šest let předtím. Kousky jako "The Baying of the Hounds" (Štekot loveckých psů) a "Hours of Wealth" (Pracovní blahobyt) jsou progresivnější, než je u nich obvyklé, a mož snad provedení dosáhlo nového stupně výroby, přesto album celkově postrádá skuteč zlepšení nebo pravé emoce.